مطالب مرتبط:

کدام پیام رسان داخلی مورد اعتماد است؟

در حالی که اخیرا موضوع مهاجرت از پیام رسان های خارجی به داخلی ها بیشتر مطرح شده و در شرایطی که تصمیم برای فیلترینگ تلگرام هنوز مشخص نیست، مسوولان، کسب وکارها و کاربران اینترنتی را به راه اندازی راه های ارتباطی دیگری به غیر از تلگرام در پیام رسان های بومی تشویق کرد ...

روحانی به «الهام علی اف» تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب مجدد آقای "الهام علیف" به عنوان رئیس جمهوری آذربایجان، تاکید کرد که روند گسترش مناسبات دوستانه و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با تداوم مساعی جمیله مسئولین دو کشور همچنان با قوت ادامه خواهد یافت. ...

مرگ دو کارگر 15 ساله روی بالابر مغازه

میزان نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی از مرگ دو کارگر نوجوان روی بالابر در محله تهرانپارس خبر داد.

نامگذاری ساختمان‌های شهرداری به نام

نامگذاری ساختمان‌های شهرداری به نام "شهدا"

به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا جلالی بااشاره به اجرای طرح نمادهای ماندگار در شهرداری تهران گفت: این طرح پس از استقبال از سوی شورای اسلامی شهر تهران و شخص حق شناس با توجه به همجواری اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران با بزرگراه امیر سپهبد شهید ...

تیراندازی در بابل ۲ کشته بر جای گذاشت

یراندازی در جنگل های نزدیک یکی از روستاهای بابل منجر به کشته شدن 2 جوان 25 و 35ساله شد.

غذا هایی که تصور نمی کنید سرشار از کلسترول بد هستند

وجود چربی در بدن برای ایجاد اسید های صفراوی، عملکرد قلبی عروقی و مجموعه ای از فرایند های بدن ضروری است.

پاسخ تند امیرمهدی ژوله به سیروان خسروی

امیرمهدی ژوله در جواب سیروان خسروی نوشت: «ما رای دادیم که بتوانیم انتقاد کنیم. بتوانیم مراقبت کنیم، تذکر بدهیم، موأخذه کنیم و اصلا پشیمان بشویم.»

لاشه یک قلاده پلنگ در شیروان پیدا شد +عکس

لاشه یک قلاده پلنگ در شیروان پیدا شد +عکس

به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در روستای «زو» شیروان خبرداد. سید اصغر مطهری اظهار کرد: طی گزارش یکی از دوستداران محیط زیست از اهالی روستای زو مبنی بر وجود لاشه یک قلاده پلنگ در ...

تجاوز گروهی به دختر ۱۶ ساله در پشت سالن تئاتر

۴ دانشجوی پسر به اتهام تجاوز وحشیانه به یک دختر نوجوان در آلاچیق یک پارک واقع در پشت سالن تئاتر بازداشت شدند. این دختر ۱۶ ساله توسط گروهی از پسرانی حدودا ۲۰ ساله پشت سالن تئاتری واقع در بروملی مورد تجاوز قرار گرفته بود. این ۴ پسر دانشجو قربانی را در آلاچیقی در پار ...

خشکسالی، آب را امنیتی کرد

دادستان یاسوج گفت: مسائل مرتبط با کم آبی و خشکسالی باعث شده موضوع آب به موضوعی امنیتی و حساس تبدیل شود.

شهروندان با امیدهای فراوان جهت رسیدگی به امور خود به کلانتری مراجعه می کنند

فرمانده انتظامی استان تهران گفت: شهروندان با امیدهای فراوان جهت رسیدگی به امور خود به کلانتری مراجعه می کنندو در این راستا وظیفه داریم مسئولیت مدارانه با آنان رفتار کنیم. ...

بازداشت راننده ای که دیوانه وار از دست پلیس فرار کرد و به ۵ ماشین در نیاوران کوبید

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت درباره تعقیب و گریز یک دستگاه سمند در نیاوران تهران و تخریب 5 دستگاه خودروی عبوری سخن گفت.

کاهش ساعات دروس دینی و قرآن؟/ آموزش و پرورش: صحت ندارد

ایسنا نوشت: رئیس دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: خبر برخی از رسانه ها مبنی بر کاهش ساعات دروس دینی و قرآنی در آموزش و پرورش صحت و واقعیت ندارد. ...

مالکیت خصوصی از اتوبوس به رانندگان در واگذاری است/به دلیل خستگی هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری

مالکیت اتوبوس های خصوصی به رانندگان در حال واگذاری است/به دلیل فرسودگی هزینه نگهداری سنگین است

پس از برگزاری تجارت در صبح یک گروه از رانندگان بخش خصوصی واحد پلیس اتوبوسرانی تهران و حومه در مقابل ساختمان وزارت کشور معاون عملیات این شرکت در مورد خواسته های راهپیمایان ، نظرات است. بهروز نوروزی (معاون عملیات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه) در گفت و گو با خبرنگار خصوص تجمع صبح یک گروه از رانندگان شرکت در مقابل ساختمان وزارت کشور گفت: به دنبال تاسیس جامعه صنفی ، مسئولان مربوطه در واحد پلیس واقعی شرح محل وزارت کشور است. گفت: یکی از خواسته های تظاهر کنندگان سند انتقال مالکیت از اتوبوس است. حقیقت این است که در سال ۸۵ با اجرای سیاست خصوصی سازی در شرکت واحد ، ۱۶ شرکت خصوصی و با کسب مجوز از شورای شهر و شورای وزیران واجد شرایط به اجرا در ناوگان اتوبوس شهری. وی ادامه داد: همان زمان, این شرکت ها مجوز خود را از کارفرما. مشروط در قاب زمان ۱۰. بخشی از اموال تحت اختیار رانندگان نقل مکان کرد. مسئول همکاری-وحدت افزود: بر این اساس شرکت های بخش خصوصی, ۲, ۵, دانگ مالکیت هر یک دستگاه اتوبوس به رانندگان طرف قرارداد واگذار کرده است. ارجاع سال ۸۵ در ابتدا قرار بود به پایان می رسد در یک دوره ۱۰ ساله است. او ادامه داد: در همین راستا در حال حاضر چند وقتی می شود که شرکت های خصوصی طبق قراردادهای موجود، انتقال سند مالکیت به رانندگان را آغاز کرده اند اما مسئله اینجاست که برخی رانندگان خواستار انتقال مالکیت تمامی شش دانگ سند اتوبوس هستند و برای همین نسبت به وضع موجود اعتراض دارند. وی همچنین درخصوص اعتراض تجمع کنندگان امروز به پرداخت توام با تاخیر درآمد بلیت های اعتباری گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طبق قرارداد تمامی تراکنش های مربوط به بلیت های اعتباری را به صورت روزانه به حساب بانکی شرکت های خصوصی واریز می کند و این شرکت ها پس از کسر هزینه های مربوط به خدمات تعمیرگاهی و تسهیلات پرداخت شده، هر پانزده روز یکبار مبالغی را به صورت علی الحساب به رانندگان پرداخت می کنند. برای همین در شرایط موجود مقدور نیست که این مبالغ به صورت روزانه به حساب رانندگان واریز شود. معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین درباره ادعای دیگر تجمع کنندگان مبنی بر بالا بودن هزینه های نگهداری بخش خصوصی اتوبوس های شرکت واحد گفت: از این بابت حرف رانندگان درست است، بیشتر این اتوبوس ها در ظرف مدت ۱۰ سال گذشته به مرز استهلاک رسیده اند، برای همین اکنون هزینه های نگهداری آنها به شدت سنگین شده است. نوروزی با یادآوری اینکه سال ۸۹ آخرین باری بود که دولت به صورت یارانه ای برای به روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی تهران اقدام کرد، افزود: تا این لحظه دولت تسهیلاتی برای به روزرسانی ناوگان موجود انجام نداده است. البته قرار است از سال آینده دولت بار دیگر برای به روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اقدام کند و برای خرید هر اتوبوس جدید تا سقف ۵۰ درصد یارانه درنظر بگیرد. وی افزود: امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد تا بلکه از فشار مالی که اکنون متوجه رانندگان بخش خصوصی است، کاسته شود. این مقام مسئول شرکت واحد همچنین درخصوص انتقاد معترضان از کسورات جریمه گفت: در حال حاضر در سامانه های حمل و نقل شرکت واحد، برنامه زمان بندی دقیقی برای تردد اتوبوس ها وجود دارد. برای همین اکنون حتی مسافران می توانند از طریق ارسال پیامک از زمان دقیق آمدن اتوبوس مطلع شوند. وی با تاکید بر اینکه تمامی این اقدامات به منظور رفاه حال شهروندان و با الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینه خدمات حمل و نقل شهری صورت گرفته است، ادامه داد: مدیریت مجموعه برای آنکه رانندگان را ملزم به تبعیت از برنامه زمانبندی نماید، بابت تاخیر، تخطی از سرعت مجاز و توقف های نابجا مبالغی را به عنوان جریمه درنظر گرفته است، البته مبالغ این جرائم سنگین نیست اما هدف از اعمال آن صرفا ملزم کردن رانندگان به پیروی از استاندارهای حرفه ای است. نوروزی همچنین درخصوص مشکلات بیمه ای تجمع کنندگان گفت: رانندگان بخش خصوصی مالک بخشی از وسیله حمل و نقل محسوب و در نتیجه کارگر تلقی نمی شوند، برای همین بیمه تامین اجتماعی این کارگران به صورت اختیاری پرداخت می شود. وی ادامه داد: ممکن است بابت اختیاری شدن بیمه تامین اجتماعی رانندگان بخش خصوصی، شرایط شغلی این افراد دچار تغییراتی شده باشد اما واقعیت این است که این رانندگان مشمول مقررات مربوط به بیمه تامین اجتماعی کارکنان حمل و نقل هستند و برای همین تنها بخشی از حق بیمه را پرداخته و مسئولیت پرداخت مابقی برعهده دولت است. البته در ماه های گذشته بدحسابی های دولت؛ مشکلاتی را برای این رانندگان ایجاد کرده بود خوشبختانه اکنون مدتی است این مشکل مرتفع شده است