مطالب مرتبط:

گلایه معاون وزیر کار از سازمان برنامه و بودجه

به گزارش مشرق، عیسی منصوری، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین نشست از سلسله نشست های عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت در وزارت کار، اظهار داشت: سوال این‌است که آیا نظام اقتصادی کشور ظرفیت ایجاد اشتغال همسوی با عدالت را ...

حاتمی کیا این بار خود بازیگر شد

حاتمی کیا این بار خود بازیگر شد

به گزارش جهان نیوز؛ زمانی که انقلاب اسلامی و انقلابیون اواخر دوران مبارزه را طی می کردند، بدبینان و مخالفان انقلابی که هنوز پدیدار نگشته بود، سعی داشتند این نوزاد در شرف ولادت را در جنین خفته کنند. یکی از روشهایی را که برگزیده بودند، پاشنه آشیل ساختن "هنر" برای ان ...

تمرین تراکتورسازان در ورزشگاه الغرافه (عکس)

تمرین تراکتورسازان در ورزشگاه الغرافه (عکس)

بازیکنان تیم تراکتورسازی که اردوی پیش از بازی خود را در شهر دوحه کشور قطر برپا کرده اند عصر امروز اولین برنامه تمرینی خود را در این شهر برگزار کردند.   سرخپوشان فوتبال تبریز از ساعت ۱۹ امروز در زمین چمن باشگاه الغرافه برنامه های تاکتیکی خود را ...

ویدئو / ۷ دانشگاه برتر با فضای آموزشی مطلوب و زیبا

ویدئو / ۷ دانشگاه برتر با فضای آموزشی مطلوب و زیبا

بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا، در کنار تلاش برای ارتقاء کیفیت آموزشی و درسی خود، به فضای آموزشی و زیبایی محیط نیز اهمیت زیادی قائلند. در این ویدئو با هفت دانشگاه برتر که از فضای آ ...

پشت پرده «پیش نویس» یک مصوبه خودرویی/لقمه چرب دولت برای واردکنندگان خاص

به گزارش تسنیم، طی هفته‌های اخیر پیگیری وزارت صنعت برای تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده به یکی از مباحث مورد توجه رسانه‌ها بدل گشت. بعد از مصوبه هیئت وزیران در اواسط دی ماه سال جاری و باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو و بعد از نامه نگاری وزیر اقتصاد با رئیس گم ...

مافیا و انحصارطلبی در ادبیات کودک

طاهره ایبد با بیان این‌که فضای ادبیات کودک و نوجوان دچار مافیای انحصارطلبانه شده است، می‌گوید: این مافیا باعث به انزوا راندن برخی آثار می‌شود.این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایسنا دربار ...

انتقاد از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر

انتقاد از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر

روزنامه جوان: به نظر مي‌رسد برگزاركنندگان جشنواره جهاني فيلم فجر به اعتبار فيلم‌هاي خوب علي حاتمي از دوره قاجار هرگونه ارجاع سينمايي به آن دوران را به نوعي روشنفكرانه قلمداد مي‌كنند. طراحي پوستر سي و ششمين جشنواره جهاني فجر كه به تازگي از آن رونمايي شد بار ...

اکران فیلم به وقت شام با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم

اکران فیلم به وقت شام با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - اکران فیلم به وقت شام با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم ...

برنامه غذایی دوران بارداری، نگاه طب سنتی

مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه که حاوی اسید فولیک است، برای زنان باردار بسیار مفید است. یکی از مواردی که بسیاری از خانمها را پس از زایمان آزار می دهد، ترک خوردن پوست شکم است. اما در این مطلب برای شما راه کاری داریم تا با تغذیه درست در دوران بارداری زیبایی پوست شکمتان را ...

اهالی سینما در مورد جشنواره فیلم و عکس راه آهن چه گفتند؟

ساعت: 10:00 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1314871 همزمان با دومین دورۀ برگزاری جشنواره فیلم و ...

ذوالنور از بررسی تخلف در خودکشی سیدامامی خبر داد/ چرا ناظران دوربین ها مانع این خودکشی نشدند؟

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی به خبرآنلاین گفت: تعدادی از نمایندگان پیش از این از زندان اوین بازدید کردند، برخی از مسولان زندان هم به کمیسیون امنیت آمدند و فیلم خودکشی ایشان را در کمیسیون ارائه دادند. وی در پاسخ به این سوال که شما فیلم را دید ...

روایت مهدی پاکدل از تنگه ابوقریب

روایت مهدی پاکدل از تنگه ابوقریب

به گزارش جهان نیوز، مهدی پاکدل بازیگر سینمای ایران که امسال با دو فیلم "تنگه ابوقریب" و "چهارراه استانبول" در جشنواره فیلم فجر حاضر شده بود درخصوص حضور خود در فیلم تنگه ابوقریب گفت: برای من همواره کار با بهرام توکلی مثل یک آرزو بوده است زیرا سینمای وی را به شدت ...

«جومانجی2» پنجمین فیلم پرفروش جهان شد

«جومانجی2» پنجمین فیلم پرفروش جهان شد

خبرگزاری میزان: فیلم سینمایی «جومانجی 2» با بازی «دواین جانسون» بعد از نه هفته اکران توانست با فروشی معادل 883 میلیون دلار رتبه پنجم پرفروش ترین فیلم های سال 2017/2018 را از آن خود کرد.   فیلم سینمایی "جومانجی 2" با بازی "دواین جانسون" بعد ...

امین حیایی: توقع همین دیپلم افتخار را هم نداشتم!

امین حیایی: توقع همین دیپلم افتخار را هم نداشتم!

برترین ها: امین حیایی که برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فجر برای فیلم شعله ور شده است در صحبت هایی به انتقاد از داوری های جشنواره فجر پرداخت.   ...

حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای امور پژوهشی برای شورای برنامه ریزی و توسعه استان

حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه ای امور پژوهشی برای شورای برنامه ریزی و توسعه استان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجازه دادند حداقل از یک درصد از اعتبارات هزینه اخصاص یافته به امور پژوهشی و فناوری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان از س ...

واکنش سردار سلامی به نمایش نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ

واکنش سردار سلامی به نمایش نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ

جانشین فرمانده کل سپاه به نمایش دیروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ، واکنش نشان داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در همایش سراسری روحانیون ...

انتقادها منفی بافی نیست/داوری فیلم‌ها امسال جامع نبود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بررسی وضعیت سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: براساس آثاری که دیدیم و همچنین گزارش‌هایی که پیرامون روند برگزاری جشنواره به دست‌مان رسیده، انتظار ما بر این بود که جشنواره بهتر از آنچه که برگزار ش ...

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.